Sprawozdanie z IX Warsztatów

20.06.2019, 14:20

scr

IX PRZEDMIOTOWE WARSZTATY MATEMATYCZNO- GEOGRAFICZNO – JĘZYKOWE - BENELUX’2019

Zapraszamy do obejrzenia relacji fotograficznej z naszych warsztatów, którą przygotował Rafał Burdzy z klasy 2e w postaci aplikacji mapowej wykonanej za pomocą ArcGIS Online. Kliknij TUTAJ

W dniach 02-08.06.2019 r. odbyły się kolejne, już IX PRZEDMIOTOWE WARSZTATY MATEMATYCZNO- GEOGRAFICZNO – JĘZYKOWE uczniów dla klasy rozszerzeniu matematyczno-geograficznej z językiem angielskim. Organizatorami byli W.Pamuła (nauczyciel matematyki), J.Biłogras (nauczycielka geografii), J.Strugalski ( nauczyciel j. angielskiego) i pani Helen Łagiewka. Uczestnikami byli głównie uczniowie klasy 2e.

Wyjechaliśmy ze Stalowej Woli w dniu 02.06.2019 r. Po ok. 1500 km rano na drugi dzień dojechaliśmy do Amsterdamu. Ok. dziewiątej rozpoczęliśmy nasze zwiedzanie stolicy Holandii. Najpierw spacerem wzdłuż kanałów przez dzielnice Nieuwe Zijde (Plac Dam i Pałac Królewski, Damrak i Watermoesstraat, Oude Zijde (przejście przez dzielnicę chińską, Nowy Rynek, dzielnicy czerwonych świateł, Muzeum Allarda Piersona). Po drodze wyznaczeni uczniowie pełnili funkcję przewodników. Bez pomocy nauczycieli musieli znaleźć w terenie wskazane punkty. Później uczniowie dostali zadanie terenowe, którym było grupowe dotarcie do Domu Anny Frank . W godzinach popołudniowych odbyliśmy relaksującą wycieczkę pośród malowniczych miejskich kanałów.

W trzecim dniu zwiedzaliśmy Luksemburg. W tym dniu używaliśmy tylko języka angielskiego, Rano spotkaliśmy się z Dyrektorem Muzeum Drei Eichen, który oprowadził nas po muzeum, a następnie zobaczyliśmy najważniejsze miejsca stolicy Luxemburga. Po wspólnym zwiedzaniu uczestnicy otrzymali terenową kartę pracy z zadaniami w języku angielskim. Mieli m.in. za zadanie znalezienie w starej części miasta opisanych lub przedstawionych na fotografiach obiektów. W godzinach popołudniowych udaliśmy się na spotkanie z Panią Konsul w Ambasadzie w Luxemburgu. Opowiedziała nam o pracy w ambasadzie i o życiu w Luksemburgu. Wieczorem w Tilffe w Belgi, w miejscu naszego noclegu uczniowie pod kontrolą rozwiązywali zadania próbnej matury z matematyki .

W czwartym dniu Warsztatów 05.06.2019 r. spędziliśmy cały dzień w w stolicy europejskiej – Brukseli.Rano od godz. 9 zwiedzaliśmy Parlament Europejski. Następnie przeszliśmy do Stałego Przedstawicielstwa RP przy Unii Europejskiej w Brukseli, gdzie dowiedzieliśmy się o zadaniach i możliwości pracy w placówce. Po przepysznym poczęstunku pojechaliśmy metrem do zabytkowego centrum. Uczestnicy otrzymali mapy, kartę pracy i ruszyli w poszukiwaniu symboli Brukseli pod pomnik z Manneken Pis czyli siusiający chłopczyk oraz Jeanneke Pis - siusiającą dziewczynki. Najtrudniejszym zadaniej okazało się znalezienie Zinneke Pis, czyli siusiającego psa. Po zajęciach terenowych w części historycznej Brukseli pojechaliśmy na nocleg do Tilffe. Wieczorem, po kolacji do bardzo późnych godzin nocnych uczestnicy rozwiązywali maturalne zadania matematyczne !

W piątym dniu 06.06.2019 r. po śniadaniu przygotowanym przez uczniów pojechaliśmy z Walonii do Flandrii w celu zwiedzania Brugii. Cały dzień spacerowaliśmy po najlepiej zachowanym średniowiecznym miasteczku w Europie. Po drodze powrotnej do Tilffe mieliśmy krótki przystanek w dzielnicy Laeken na przedmieściach Brukseli, gdzie zobaczyliśmy monumentalny model kryształu żelaza, powiększony 165 miliardów razy – Atomium. Wieczorem Quiz w języku angielskim z wiedzy o krajach BENELUX-u i tradycyjnie zadania z matematyki.

W ostatnim dniu naszych warsztatów 07.06.2019 r. po oddaniu pokoi i spakowaniu pojechaliśmy pociągiem do Liege. Tu czekała na nas marszruta po pięknym mieście. Trasę zwiedzania, materiały naukowe i pyszny waloński obiad zaplanowała dla uczestników Pani Helena Łagiewka belgijka pochodzenia polskiego, emerytowana nauczycielka geografii szkoły w Liege. Naszą wizytę w krajach Beneluxu zakończyliśmy w Muzeum sztuki Musée de la Boverie.